Všeobecné podmínky INSPIRA, s.r.o.
Tyto všeobecné podmínky se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a jsou platné pro
všechny akce pořádané společností INSPIRA, s.r.o., IČ: 61458821, se sídlem Praha 4, Hvožďanská
2053/3, PSČ 148 00, vedené u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 28096 (dále jen „Cestovní kancelář“).
1. Předmět smluvního vztahu
1.1. Všeobecné podmínky upravují práva a povinnosti Inspiry s.r.o. (dále jen „Cestovní kanceláře“) a „klienta“ (ve smyslu klienta zájezdu), nebo „kliente“ nebo „klienta“ (ve smyslu společné smlouvy), kterou řeší konkrétní fyzická či právnická osoba) při prodeji:
- kombinace služeb cestovního ruchu sestavené na základě konkrétního požadavku kliente, (dále jen „akce“ nebo „zájezdu“)
- vzdělávacího kurzu, teambuildingové, zábavné nebo obdobné akce, která má vzdělávací, relaxační, či sportovní charakter, sestavené na základě konkrétního požadavku kliente, a jejíž program probíhá na území České republiky jakož i v zahraničí.
(dále jen „akce“)
1.2. Cestovní kancelář realizuje akce resp. zájezdy přímým dodáním vlastních služeb nebo jejich zprostředkováním u jiných Cestovní kanceláří.
1.3. Pokud Cestovní kancelář realizuje služby prostřednictvím lokálních a jiných Cestovních kanceláří, řídí se Cestovní kancelář všeobecnými a obchodními podmínkami těchto subCestovních kanceláří.
2. Vznik smluvního vztahu
2.1. Smluvní vztah mezi Cestovní kanceláří a klientem vzniká uzavřením písemné smlouvy o zajištění služeb resp. cestovní smlouvy (dále jen „SoZ“).
2.2. V případě, že je SoZ uzavřena na základě e-mailové komunikace, je SoZ považována za platně uzavřenou ve chvíli, kdy klient jednoznačně projeví vůli odebrat nabízené služby. Následující body pak platí obdobně.
2.3. Klient potvrzuje, že se v plném rozsahu seznámil s dokumenty tvořícími smluvní rámec a souhlasí s nimi, a prohlašuje, že s nimi podrobně seznámil i případné další osoby, v jejichž prospěch smlouvu sjednává, a že i tyto osoby se všemi těmito dokumenty v plném rozsahu souhlasí.
2.4. Podpisem smlouvy dle článku 2.1. nebo zasláním písemné objednávky dle článku 2.2. klient stvrzuje, že se seznámil nejen se smlouvou, ale také s všeobecnými podmínkami a všemi dalšími součástmi smlouvy, porozuměl jim a souhlasí s nimi.
2.5. Pokud klient uzavírá smlouvu za či ve prospěch třetích osob, odpovídá jako spoludlužník za splnění všech závazků těchto osob, včetně včasné úhrady celkové ceny zájezdu a předání potřebných dokumentů, informací a pokynů k zájezdu.
2.6. Pokud nastane případ, že z jakéhokoliv důvodu nedojde k předání podepsané smlouvy a Cestovní kancelář je schopna doložit (zejména z přihlášky, mailové komunikace apod.), že klient se na zájezd měl v úmyslu přihlásit a zároveň byla uhrazena záloha, pokládá se za prokázané, že klient se na zájezd skutečně přihlásil a postupuje se shodně jako kdyby Cestovní kancelář smlouvu obdržela.
3. Cenové a platební podmínky
3.1. Ceny akce resp. zájezdu jsou uvedeny ve smlouvě, veškeré ceny pro zájezdy v zahraničí jsou uvedeny včetně DPH.
3.2. Klient se zavazuje zaplatit Cestovní kanceláři sjednanou cenu takto:
- Do 7 dnů od podpisu smlouvy uhradit 30 % ceny akce, v případě zájezdu na jachtu a polárních výprav 60 % z ceny akce. Pokud se tak nestane, má Cestovní kancelář právo odstoupit od smlouvy. Klient je v tomto případě povinen uhradit Cestovní kanceláři veškeré již vynaložené náklady a dále odstupné.
- Doplatek do plné ceny akce uhradit tak, aby Cestovní kancelář obdržel celkovou úhradu akce resp. zájezdu včetně služeb, které nejsou uvedeny v ceně a které si klient objednal, nejpozději 60 dní před začátkem akce, přičemž za den splnění této povinnosti se považuje den připsání úhrady na účet Cestovní kanceláře. Klient je v tomto případě povinen uhradit Cestovní kanceláři veškeré již vynaložené náklady a dále odstupné.
- V případě uzavření smlouvy ve lhůtě kratší než 60 dnů před odjezdem zájezdu nebo poskytnutím služeb je klient povinen uhradit plnou cenu zájezdu již při uzavření smlouvy.
- Klientova finanční povinnost je splněna dne, kdy je finanční plnění připsáno na účet Cestovní kanceláře, resp. v den, kdy Cestovní kancelář finanční plnění obdrží.
3.3. Služby, které nejsou zahrnuty v ceně (např. pojištění léčebných výloh, vízum, aktivity nad rámec programu, nápoje, apod.) a které budou klientem požadovány a budou Cestovní kanceláří plněny, budou zahrnuty do konečného vyúčtování a klient se je zavazuje uhradit v okamžiku úhrady plné ceny zájezdu.
3.4. Pokud Cestovní kancelář odešle klientovi návrh cestovní smlouvy, klient následně uhradí zálohu, nicméně nezašle podepsanou smlouvu, má Cestovní kancelář právo považovat že v tomto případě došlo k uzavření smlouvy a klient tedy souhlasí s návrhem cestovní smlouvy..
4. Změna smlouvy
4.1. Je-li Cestovní kancelář nucena z objektivních důvodů před zahájením akce zásadně změnit podmínky smlouvy (např. ozbrojený konflikt, živelní pohroma, epidemie, extrémní stav počasí nebo jiné závažné ohrožení bezpečnosti v cílovém místě zájezdu nebo změna vízových a jiných právních předpisů v cílové zemi, případně vážné zranění či smrt průvodce, či významné dopravní omezení nebo jiná důležitá okolnost), navrhne klientovi jejich změnu. Pokud navrhovaná změna vede i ke změně ceny akce, musí být v návrhu nová cena uvedena. Klient má právo se rozhodnout, zda se změnou souhlasí. Nesouhlasí-li klient se změnou smlouvy, má právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě pěti dnů ode dne doručení oznámení o změně. Neodstoupí-li od smlouvy v této lhůtě, platí, že se změnou souhlasí. Při uzavření nové smlouvy se platby uskutečněné na základě původní smlouvy považují za platby podle nové smlouvy. Je-li cena nové akce nižší než již uskutečněné platby podle předchozí věty, je Cestovní kancelář povinna tento rozdíl bez zbytečného odkladu klienti vrátit. Výjimkou je případ, kdy je předem již uhrazena významná část ceny zájezdu formou zálohy (například rezervace jachty, rezervace termínu hotelu apod.) a Cestovní kancelář neumožní vrácení platby, ale jen změnu termínu rezervace. V takovém případě je Cestovní kancelář oprávněna nevracet finanční částku, ale nabídnout nový termín. Potom je Cestovní kancelář povinna nabídnout alespoň šest termínů v horizontu následujících dvou let, přičemž bude maximálně vstřícný termínovým možnostem klienta. V takovém případě je klient povinen akceptovat jednu z nabídek Cestovní kanceláře, pokud se nedomluví jinak.
4.2. Cestovní kancelář je oprávněna provádět operativní změny programu a poskytovaných služeb v průběhu akce, pokud z vážných důvodů není možné zabezpečit původně plánovaný program a služby dodržet. To platí obzvláště vyžaduje-li to bezpečnost klientů. V takovém případě je Cestovní kancelář povinba zabezpečit náhradní program a služby v rozsahu a kvalitě pokud možno shodné nebo se blížící k původním podmínkám podle zaměření akce. Změna pořadí navštívených míst či změna dne navštívení se nepovažuje za změnu programu. Cestovní kancelář neručí za plné dodržení programu zejména v případě vyšší moci, neodvratitelné události, které nemohl zabránit, jako jsou živelné katastrofy, vypuknutí nepokojů, vážného onemocnění nebo úraz klienta nebo vedoucího akce, apod. Cestovní kancelář má v těchto situacích také právo na ukončení akce. V případě přerušení akce z důvodů vyšší moci je Cestovní kancelář povinna učinit veškerá opatření k dopravení klientů zpět. Výše uvedené změny nejsou důvodem k odstoupení od smlouvy a nejsou ani důvodem k podání reklamace nebo finanční kompenzace.
4.3. Nesouhlasí-li klient se změnou smlouvy, nabídne mu Cestovní kancelář dle svých možností jiný zájezd v co nejbližším termínu a kvalitě, případně vhodný náhradní termín původně vybraného zájezdu. Pokud se Cestovní kancelář s klientem dohodne na uzavření nové smlouvy, započítávají se platby provedené na základě původní smlouvy na platby podle nové smlouvy.
4.4. Pokud klient z jakýchkoli důvodů na své straně nevyužije zcela nebo zčásti služby, na jejichž poskytnutí měl podle smlouvy právo, nezakládá taková skutečnost jakýkoli nárok na slevu z ceny zájezdu nebo těchto služeb.
4.5. V případě, že si klient na základě vlastního přání zajišťuje vybrané služby k zájezdu sám (zejména letenky), činí tak i po souhlasu Cestovní kanceláře na vlastní odpovědnost. Cestovní kancelář nehradí žádné vícenáklady vzniklé zrušením zájezdu, změnou termínu zájezdu nebo úpravou programu, pokud k tomu dojde v souladu s článkem 10.2. a s článkem 9.
5. Pasy a vízové povinnosti, podrobné informace
5.1. Pokud je to ke konání akce nutné, potom se klient zavazuje, že v době konání akce bude on a případně jím přihlášení klienti držitelem platného cestovního dokladu. Tento doklad musí splňovat mimo jiné i požadavky státu, do kterého klient cestuje. Dále se klient zavazuje, že on a případně jím přihlášení klienti budou dodržovat zejména pasové, celní, zdravotní, devizové a další právní předpisy navštíveného státu. Následky nesplnění těchto povinností nese klient.
5.2. Pokud je nutné zajistit do cestovního pasu vstupní víza do navštívených, sdělí Cestovní kancelář vhodným způsobem údaje o pasových a vízových požadavcích, lhůtách pro jejich vyřízení. Veškeré údaje o zajišťování víz a bezvízovém styku v předaných materiálech se vztahují pouze na občany ČR, ostatním klientům sdělí Cestovní kancelář tyto informace individuálně na jejich žádost. Pokud Cestovní kancelář v rámci konkrétní akce nebo jiné služby nabízí zajištění víz či jiných dokladů nezbytných k navštívení cílových zemí, vztahuje se tento závazek pouze na klienty cestující s českým pasem. Klient zájezdu cestující s jiným než českým pasem je povinen si zajistit nezbytné pasové a vízové předpoklady pro navštívení cílových zemí samostatně.
5.3. Detailní Informace o zájezdu budou upřesněny v materiálu „Podrobné informace“ , které Cestovní kancelář poskytne klientovi nejpozději 30 dní před zahájením zájezdu. V případě uzavření smlouvy v době kratší než 30 dní před odjezdem zájezdu předá Cestovní kancelář Podrobné informace klientovi již při uzavření smlouvy.
5.4. Pokud zákazník neobdrží „Podrobné informace“ 7 dní před odjezdem akce, zavazuje se neprodleně kontaktovat prodejce. V opačném případě se má za to, že klient Podrobné informace k zájezdu obdržel.
5.5. Klient se zavazuje respektovat informace a doporučení uvedená v „Podrobných informacích“, především požadavky na vybavení. Cestovní kancelář má právo vyloučit klienta z účasti na programu, zejména s ohledem na bezpečnost, pokud jeho vybavení neodpovídá požadavkům uvedeným v „Podrobných informacích“ . V případě, že dojde k vyloučení klienta z programu v důsledku jednostranného nedodržení podmínek uvedených v „Podrobných informacích“ nebo smlouvy (resp. celého Smluvního rámce) klientem, nemá klient nárok na odstoupení od smlouvy, náhradu jakékoli škody, odstranění vady zájezdu ani jiné plnění z tohoto důvodu.
6. Pojištění
6.1. V ceně akce není zahrnuto pojištění léčebných výloh. Cestovní kancelář je na vyžádání oprávněna pojištění léčebných výloh zajistit. Dále je možno na požádání uzavřít úrazové pojištění a pojištění odpovědnosti za škodu na zdraví a věci třetí osoby a pojištění storna.
6.2. Veškerá pojištění Cestovní kancelář jen zprostředkovává v zastoupení klienta a smluvní vztah je uzavírán přímo mezi klientem a pojišťovnou.
6.3. V případě plaveb na jachtě resp. katamaránu je nutné pro případ pojištění léčebných výloh uzavřít takové pojištění, které zohledňuje fakt, že klienti budou více než 3 kilometry od pobřeží. V případě pojištění uzavřeného prostřednictvím Cestovní kanceláře u pojišťovny ERV je již uvedené pojištění léčebných výloh zahrnuto i pro případ plaveb za předpokladu, že pojištění bylo uzavřeno jako SingleTripPremium.
7. Očkování, zdravotní příprava a zdravotní stav
7.1. Pokud akce míří do země, kde je nutné či doporučené očkování, vychází informace Cestovní kanceláře z informací hygienické stanice. Doporučení Cestovní kanceláře nemá závazný charakter a všechna očkování je nutné konzultovat s lékařem nebo na hygienické stanici. Cestovní kancelář na svých vybraných akcích vyžaduje očkování proti tetanu a doporučuje očkování proti žloutence. Za zdravotní přípravu na akci nese odpovědnost klient.
7.2. Pokud zájezd míří do země, která vyžaduje pro vstup testování proti chorobě Covid 19 či jiné požadavky, je zodpovědností každého klienta zajistit v souladu s požadavky dané země a to včetně odpovídajícího očkování či testování dle požadavků dané země a to na vlastní nebezpečí a náklady.
7.3. Každý účastník se ze zdravotního hlediska účastní zájezdu na své vlastní nebezpečí a potvrzením přihlášky zároveň stvrzuje, že jeho zdravotní stav je v pořádku a není si vědom žádných omezení. V případě jakéhokoliv zdravotního omezení je klient povinen spolu s přihláškou upozornit na konkrétní zdravotní omezení. Pokud se během programu projeví onemocnění, omezení nebo problémy na které klient předem nesdělil formou poznámky v přihlášce, Cestovní kancelář nenese odpovědnost za případné zdravotní či jiné poškození.
7.4. Cestovní kancelář má právo odmítnout účast klienta, nebo omezit účast na konkrétní části programu.
8. Letenky
8.1. Cena letenek včetně všech poplatků je zahrnuta v ceně zájezdu, není-li v konkrétním případě uvedeno jinak, nebo pokud se jedná o akci, kdy se nevyužívá letecká doprava.
8.2. Pokud je v odstavci „V ceně zahrnuto“ uvedena pouze předpokládaná cena letenky včetně poplatků, má Cestovní kancelář právo požadovat od klienta doplatek ceny v případě, že skutečná cena letenky s poplatky je vyšší. Předpokládané ceny jsou stanoveny na základě předchozích zkušeností (v době tvorby cen katalogu nebylo možno zjistit cenu aktuální).
8.3. Cestovní kancelář kupuje letenky nejdříve v okamžiku dosažení minimálního počtu klientů potřebného k uskutečnění akce. Před nákupem letenky má Cestovní kancelář právo požádat o navýšení základní zálohy o plnou cenu letenky včetně poplatků. Opožděné navýšení zálohy může zapříčinit zdražení letenky a v tomto případě má Cestovní kancelář právo požadovat úhradu rozdílu ceny letenky od klienta.
8.4. Letenky jsou často nevratné, nebo je s jejich změnou nutný poplatek. Klient tedy akceptuje, že změny ohledně letenek jsou možné pouze v případě, že letecké společnosti tyto změny umožní, případně souhlasí s uhrazením příslušného poplatku.
8.5. Klient je povinen překontrolovat veškeré údaje na letence bezodkladně ve chvíli, kdy obdrží od Cestovní kanceláře letenky. (Zejména potom datum a jméno v souladu s pasem). Cestovní kancelář nezodpovídá za případné navýšení ceny nebo odmítnutí přepravy. (Může nastat v případě některých leteckých společností, které mají pravidla nastavena velmi přísně).
8.6. Pokud je cena letenek stanovená v cestovní smlouvě a uhrazena v plné výši ze strany klienta , je tato cena konečná a Cestovní kancelář není oprávněna ji navýšit.
8.7. V případě požadavku klienta na jiné odletové či návratové místo zájezdu či jiný termín odletu nebo návratu se smluvní strany vždy předem dohodnou o příslušné změně ceny zájezdu.
8.8. Cestovní kancelář nenese zodpovědnost za chování klienta během letecké přepravy, popřípadě jiné pozemní nebo lodní přepravy a za případné zdržení nebo nestihnutí spoje. U zájezdů, kde klient cestuje bez průvodce Cestovní kanceláře navrhuje Cestovní kancelář na přání klienta letecké nebo jiné spojení, které klient odsouhlasí. V tomto případě Cestovní kancelář nenese odpovědnost za cestu, je pouze zprostředkovatelem nákupu letenek, lodních lístků, apod.
8.9. Cestovní kancelář má právo, dle potřeby ve výjimečných případech, přesunout avizovaný odlet a přílet z původního letiště na blízké zahraniční letiště a přesuny zajistit pozemní dopravou.
9. Zrušení zájezdu
9.1. Realizace zájezdů je podmíněna dosažením minimálního počtu klientů.
9.2. Cestovní kancelář je povinna informovat kliente písemně nebo elektronickou poštou o zrušení zájezdu z důvodu nedosažení minimálního počtu klientů nejpozději 7 dní před poskytnutím první služby cestovního ruchu. v tomto případě se vrací klientům zaplacená úhrada v plné výši.
9.3. Cestovní kancelář má právo na zrušení zájezdu, jestliže jí v jeho plnění brání nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, a o ukončení smlouvy uvědomí klienta bez zbytečného odkladu ještě před zahájením zájezdu. V tomto případě se vrací klientům zaplacená úhrada snížená o prokazatelně realizované výdaje a administrativní náklady.
10. Odstoupení od smlouvy
10.1. Klient může před zahájením zájezdu od smlouvy odstoupit kdykoli, Cestovní kancelář jen tehdy, byl-li zájezd zrušen nebo porušil-li klient svou povinnost či ze zákona.
10.2. Zrušila-li Cestovní kancelář zájezd z jiného důvodu než pro porušení povinnosti klientem, nabídne klientovi náhradní zájezd celkově odpovídající alespoň tomu, co bylo původně ujednáno, pokud je v možnostech Cestovní kanceláře takový zájezd nabídnout.
10.3. Odstoupí-li od smlouvy klient, zaplatí Cestovní kanceláři odstupné podle článku 11. Stejné odstupné klient zaplatí, odstoupí-li od smlouvy Cestovní kancelář pro porušení povinnosti klienta. Za porušení povinnosti klienta se může považovat i skutečnost, že nebude včas uhrazena částka vyplývající ze smlouvy. Zejména to potom platí v případech, kdy je úhrada vázána na rezervaci Cestovní kanceláři klientem.
10.4. Účinky odstoupení od smlouvy nastávají doručením písemného oznámení o odstoupení druhé smluvní straně.
11. Odstupné od smlouvy
11.1. Klient a Cestovní kancelář mohou od smlouvy odstoupit zejména za podmínek upravených ust. § 2533 až 2536 zákona č. 89/2012 Sb. Za den odstoupení ze strany kliente je považován den, kdy bylo odstoupení Cestovní kanceláři písemně doručeno.
11.2. Odstoupí-li klient od smlouvy, je povinen zaplatit Cestovní kanceláři odstupné. Výše odstupného (stornopoplatek) je vypočten v procentech z celkové ceny akce vyplývající ze smlouvy v závislosti na dni odstoupení od smlouvy následovně:
Více než 120 dní před odjezdem – skutečně vzniklé náklady a 5 % z ceny zájezdu
120 – 91 dní – skutečně vzniklé náklady a 10 % z ceny zájezdu
90 – 61 dní – skutečně vzniklé náklady a 25 % z ceny zájezdu
60 – 41 dní – skutečně vzniklé náklady a 35 % z ceny zájezdu
40 – 15 dní – skutečně vzniklé náklady a 45 % z ceny zájezdu
15 dní a méně – 100 % z ceny zájezdu
V případě polárních plaveb jsou stornopodmínky stanoveny takto:
Více než 90 dní před odjezdem činí storno 25 % z ceny zájezdu
90 – 61 den před odjezdem činí storno 60 % z ceny zájezdu
60 dní a méně dní před odjezdem činí storno 100 % z ceny zájezdu
V případě plaveb na katamaránech a plachetnicích (www.inspira-sailing.cz) jsou stornopodmínky stanoveny takto:
Více než 43 dní před odjezdem činí storno 60 % z ceny zájezdu
42 dní a méně dní před odjezdem činí storno 100 % z ceny zájezdu
11.3. Stejné odstupné klient zaplatí, odstoupí-li od smlouvy Cestovní kancelář pro porušení povinnosti klientem. Klient není povinen hradit odstupné pouze v případě, že od smlouvy odstoupil z důvodu porušení povinnosti ze strany Cestovní kanceláře.
11.4. V případě, že některý z klientů na akci nenastoupí, nebo přeruší účast ze své vlastní vůle či jiných příčin na straně klienta, činí odstupné 100 % z ceny. V případě pozdního nástupu na akci, činí odstupné 100 % z ceny nevyčerpaných služeb a klient nemá nárok na náhradu nákladů spojených s pozdním nástupem.
11.6. Při zrušení akce Cestovní kanceláří z důvodů vyšší moci, vrátí Cestovní kancelář klientovi zaplacenou cenu sníženou o prokazatelně realizované výdaje. Klient v tomto případě nemá nárok na náhradu škody ani na zaplacení penále.
12. Další práva a povinnosti odběratele a účastníků
12.1. Klienti akce jsou povinni řídit se pokyny Cestovní kanceláře a osob, které Cestovní kancelář použil k její zajištění, zejména průvodců, delegátů a instruktorů.
12.2. Klienti se zúčastňují sportovního programu na vlastní nebezpečí.
12.3. Je-li klient pod vlivem alkoholu nebo omamných látek nebo pokud jeho vybavení a okamžitý fyzický stav neodpovídají náročnosti konkrétního programu, má vedoucí (resp. průvodce či instruktor) právo jej vyloučit z daného programu či zakázat účast. V krajním případě může vedoucí vyloučit bez náhrady klienta, který hrubě ruší průběh programu, nebo ostatní klienty. Uvedené se vztahuje i na hrubé porušování ubytovacího řádu v ubytovacích zařízeních. V těchto případech se neúčast na programu nepovažuje za neplnění služeb ze strany Cestovní kanceláře.
12.4. Klient akce je za všech okolností povinen počínat si tak, aby předcházel vzniku škody nebo újmy své, dalších klientů, Cestovní kanceláře a jeho obchodních partnerů.
12.5. Klienti jsou povinni dodržovali všechny na ně se vztahující povinnosti podle této smlouvy.
12.6. V nezbytném případě zájezdů s plavbami na moři, má Cestovní kancelář právo změnit katamarán za jednotrupou loď a dále má právo změnit velikost lodě. Tato změna není důvodem ke zrušení zájezdu.
13. Reklamační řád
13.1. V případě, že rozsah nebo kvalita Cestovní kanceláří poskytnutých služeb je nižší než bylo dohodnuto, je povinností klienta tuto skutečnost reklamovat, a to tak, aby mohla být sjednána náprava bez zbytečného odkladu, pokud možno na místě samém u průvodce nebo delegáta Cestovní kanceláře.
13.2. Nedojde-li k okamžitému vyřízení reklamace a nebyla-li sjednána náprava, sepíše ihned průvodce nebo delegát Cestovní kanceláře s reklamujícím reklamační protokol. Protokol podepíše reklamující a průvodce nebo delegát Cestovní kanceláře. Reklamující obdrží jedno vyhotovení reklamačního protokolu. Průvodcem/delegátem potvrzený protokol je klient povinen předložit při řešení reklamace s Cestovní kanceláří.
13.3. Své nároky z reklamace musí klient uplatnit u Cestovní kanceláře bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce od skončení akce.
13.4. Klientovi nevzniká nárok na slevu z ceny akce, dojde-li k okolnostem na straně dodavatele, na základě kterých klient zcela nebo zčásti nevyužije objednané, zaplacené a Cestovní kanceláří zabezpečené služby.
13.5. V případě sporu vzniklého v souvislosti se smlouvou (o zájezdu) má klient, který je spotřebitelem, právo na jeho mimosoudní řešení u České obchodní inspekce. Podrobné informace o podmínkách mimosoudního řešení sporu jsou uvedeny na www.coi.cz.
14. Odpovědnost za škodu
14.1. Cestovní kancelář neodpovídá za úroveň cizích služeb, které si klient objedná na místě u průvodce, hotelu či jiného poskytovatele služeb.
14.2. Případné zvýšené náklady vzniklé v průběhu akce z důvodu vyšší moci nese klient.
14.3. Cestovní kancelář neodpovídá za škodu, pokud byla způsobena klientem nebo třetí osobou, která není spojena s poskytováním služeb nebo mimořádnou nepředvídatelnou a nepřekonatelnou překážkou vzniklou nezávisle na jeho vůli.
14.4. Povinnost Cestovní kanceláře hradit škodu je omezena v souladu s pravidly, které pro omezení výše náhrady za škody v případě smrti, zranění a ztráty nebo poškození zavazadel v letecké dopravě stanoví Úmluva o sjednocení některých pravidel pro mezinárodní leteckou dopravu podepsaná ve Varšavě dne 12. října 1929 a mezinárodní dokumenty, které na ni navazují a byly podepsány v Haagu, Guadalajáře a v Montrealu, a Úmluva o sjednocení některých pravidel o mezinárodní letecké přepravě podepsaná dne 28. května 1999 v Montrealu. Ztrátu, poškození či pozdní dodání zavazadel v letecké přepravě reklamuje klient přímo u dopravce.
14.5. Vznikla-li Cestovní kanceláři škoda porušením povinnosti klientem, např. náklady vzniklé v souvislosti s pomocí nemocnému nebo zraněnému klientovi, řešení ztráty jeho cestovních dokladů, v té souvislosti zajištění dopravy a ubytování navíc, poškozením ubytovacích prostor nebo dopravního prostředku, je klient povinen tuto škodu nahradit. Odvracela-li Cestovní kancelář škodu, která hrozila klienti, má právo na náhradu účelně vynaložených nákladů, které v té souvislosti vynaložil, a na náhradu škody, kterou utrpěl, a to v rozsahu přiměřeném hrozící škodě. Klient je rovněž povinen odčinit újmu způsobenou na dobrém jméně Cestovní kanceláře.
14.6. Cestovní kancelář nenese odpovědnost za škody na zdraví či majetku vzniklé účastí na sportovních a dobrodružných aktivitách.
14.7. V případě, že dojde ke zrušení akce (zájezdu) z důvodu epidemiologické situace či vyšší moci, má Cestovní kancelář právo přesunout akci (zájezd) na pozdější dobu. V takovém případě dojde k přesunutí již vynaložených finančních prostředků klienta na akci (zájezd) s pozdějším termínem odjezdu. Cestovní kancelář má za povinnost respektovat nový termín podle požadavků klienta nebo klientovi nabídnout i jiné či pozdější zájezdy v odpovídající cenové úrovni nebo vyšší cenové úrovni s nutností doplacení klientem navýšení ceny nového zájezdu. V uvedeném případě je možné vyloučit vrácení peněz a vystavit časově neomezený voucher. Cestovní kancelář má právo vyčkat na navrácení finančních prostředků od Cestovní kanceláři klientem a následně tyto finanční prostředky použít na úhradu nové náhradní akce (zájezdu).
15. Souhlas se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení
15.1. Podpisem smlouvy klient bere na vědomí, že Cestovní kancelář je správcem osobních údajů klientů ve smyslu Nařízení (EU) 2016/679 (GDPR) a zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.
15.2. Klient souhlasí se zpracováním osobních údajů v rozsahu: jméno, příjmení, datum narození, bydliště, telefon, e-mail, cestovní doklady a další údaje nezbytné pro poskytnutí služeb dle smlouvy. Účelem zpracování je zejména uzavření a plnění smlouvy, komunikace s klientem, vyřízení reklamací, plnění právních povinností Cestovní kanceláře a oprávněné zájmy Cestovní kanceláře (ochrana práv, řešení pojistných událostí, marketingová komunikace).
15.3. Klient výslovně souhlasí s tím, že Cestovní kancelář může zpracovávat jeho osobní údaje také pro účely marketingu, zasílání obchodních sdělení a nabídek obdobných služeb na elektronickou adresu klienta. Tento souhlas je dán na dobu neurčitou a klient jej může kdykoli odvolat.
15.4. Klient dále souhlasí s pořizováním obrazových a zvukových záznamů během akce a s jejich použitím Cestovní kanceláří pro marketingové a obchodní účely (zejména na webu, sociálních sítích, tištěných a digitálních materiálech), a to bez nároku na odměnu.
15.5. Cestovní kancelář může zpřístupnit osobní údaje svým zaměstnancům, spolupracovníkům, smluvním partnerům a dalším zpracovatelům, pokud je to nezbytné k plnění smlouvy či k zajištění souvisejících služeb (např. ubytovatelé, letecké společnosti, pojišťovny, průvodci).
15.6. Klient má právo na přístup k osobním údajům, jejich opravu nebo výmaz, omezení zpracování, právo vznést námitku proti zpracování a právo na přenositelnost údajů. Dozorovým orgánem je Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).
16. Závěrečná ustanovení
16.1. Tyto všeobecné podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy a mají přednost před jakýmikoli odchylnými ujednáními, není-li výslovně písemně sjednáno jinak. Jakákoli odchylka od těchto všeobecných podmínek je platná pouze tehdy, byla-li výslovně uvedena ve smlouvě a zároveň schválena statutárním zástupcem Cestovní kanceláře. Bez takového výslovného písemného schválení se uplatní vždy ustanovení těchto všeobecných podmínek.
16.2. Eventuální neplatnost jednotlivých ustanovení nemá vliv na platnost všeobecných podmínek jako celku.
16.3. Tyto všeobecné podmínky vstupují v platnost a účinnost dne 23.8. 2025